Çalıştay Programı
YAPAY ZEKÂ ÇAĞINDA YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÇALIŞTAYI: POLİTİKALAR, UYGULAMALAR VE GELECEK PERSPEKTİFLERİ
ÇALIŞTAY PROGRAMI
09.45 : Açılış ve Protokol Konuşmaları
I. Oturum : 10.30 – 12.00
|
Oturum Başkanı |
Prof. Dr. M. Eyyüp SALLABAŞ |
|
|
1 |
Prof. Dr. Ahmet BAŞAL |
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yapay Zekâ Entegrasyonu: Pedagoji ve Teknoloji Birlikteliğine Normalleşme Kapsamında Bakış |
|
2 |
Doç. Dr. Osman ÖZDEMİR |
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yapay Zekânın Öğretmen Dönütü ve Yazım Kontrolü İçin Bir Araç Olarak Kullanımı |
|
3 |
Dr. Öğr. Üyesi Durmuş Barış KIR |
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yapay Zekâ Uygulamalarının Temel Özellikleri |
|
4 |
Öğr. Gör. Dr. Elif SAYAR CANAY |
Öğrenici Derlemleri ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Hata Analizi |
|
5 |
Doç. Dr. Mehmet Yalçın YILMAZ |
Türkçe Öğretiminde Yapay Zekâ Destekli Materyal Geliştirme: Yunus Emre Enstitüsü Türkiye Kitabı Örneği |
12.00 : Ara
II. Oturum : 13.30 – 15.00
|
Oturum Başkanı |
Doç. Dr. Osman Kürşat YORGANCI |
|
|
1 |
Öğr. Gör. Uğur CAN |
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yapay Zekâ Uygulamalarının Yeri ve Geleceği |
|
2 |
Dr. Öğr. Üyesi Kemal MUTLU – Öğr. Gör. Dr. Emre BAYRAKDAR |
Yapay Zekâ ile Öğrenci Hatalarının Analizi ve Otomatik Geri Bildirim |
|
3 |
Öğr. Gör. Nebahat ATAŞ JEGHAM-Öğr. Gör. Meliha KARAAVCI |
Yapay Zekâ Destekli Öğretim ile Geleneksel Yöntemlerin Karşılaştırılması |
|
4 |
Öğr. Gör. Dr. Kamil ÖNAL |
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yapay Zekâ Destekli Öğrenme: ChatGPT ve Deepseek’in Öğreniciler İçin Kullanım Olanakları ve Stratejileri |
|
5 |
Öğr. Gör. Büşra AKKUŞ |
Yapay Zekâ ile Akıllı Ders Kitapları ve Dijital İçerik Üretimi Başlığı Altında Dil Öğretimi Materyali Geliştirmede NotebookLM Kullanımı |
III. Oturum : 15.15 – 16.45
|
Oturum Başkanı |
Dr. Öğr. Üyesi M. Özgün HARMANKAYA |
|
|
1 |
Dr. Öğr. Üyesi Aslı KOÇAK |
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yapay Zekâ Destekli Ölçme-Değerlendirme |
|
2 |
Öğr. Gör. Selin Işık ORHUNTAŞ DENİZ |
Yapay Zekâ Okuryazarlığı: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreticileri İçin Kritik Bir Mesleki Yeterlik Alanı |
|
3 |
Öğr. Gör. Sümeyye ANIL |
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yapay Zekâ Tabanlı Materyal Geliştirmede Ulusal Kültür Politikası Temelli Eylem Planı |
|
4 |
Öğr. Gör. Bahriye BİRER |
Yabancı Dil Öğretimi ve Yapay Zekâ Konulu Araştırma ve Makalelerin Sonuç ve Bulgularına Bakış ve Öğretmenlerin Yapay Zekânın Dil Öğretimine Etkisi Hakkındaki Düşünceleri: Yapay Zekâ İle Dil Öğretimi Gerçekçi Mi Ütopya Mı? |
|
5 |
Arş. Gör. Ebubekir EROĞLU |
Konuşma Becerisini Geliştirmek İçin Kullanılan Yapay Zekâ Destekli Uygulamalar |
|
6 |
Arş. Gör. Gözde TEKİN |
Bireyselleştirilmiş Dil Öğrenme Deneyimi |
17.00 : Kapanış
